fredag 13 november 2015

Halvvägs

Jag har hållit på med en julduk i ett par år. Ja, till och från alltså. För ett tag sedan höll jag på att ge upp. Jag tyckte att jag nästan var klar med ena halvan av duken, när jag upptäckte att jag hade broderat en hel massa med fel färg. Jag försökte repa upp, men det blev bara trassel. Min avsikt var då att slänga duken, men efter att ha skrivit om det på min julblogg och fått ett par kommentarer om att jag borde fortsätta, så tog jag mig an jobbet att repa upp allt som var fel.

 
Det var riktigt tråkigt, och tid tog det. Men jag lyckades till slut och jag lyckades också rädda en del tråd.

 
Sedan började jag brodera med rätt tråd och tyckte återigen att jag nästan var klar med halva duken. 

 

Tills jag insåg att jag hade tusentals efterstygn att brodera. Det tog väääldigt lång tid. Men nu är jag faktiskt klar med det också. Bara andra halvan av duken samt ramen kvar då! Vem vet, till julen 2020 kanske jag är klar!

Inga kommentarer: